Verzenden & Retouren

Minimaal bestelbedrag:

Vanaf April 2020 zijn wij begonnen om bestellingen zelf uit te leveren. Dit omdat veel pakketten zoekraken of schades krijgen bij de pakketdiensten. Maar wat ook een belangrijke reden was, is dat veel artikelen niet meer verzonden mogen worden vanwege de ADR regelgeving (gevaarlijke stoffen). Hieronder vallen o.a. (bepaalde)reinigingsmiddelen, desinfectiemiddelen, spuitbussen, etc. Ook hebben veel producten zoals lange stelen, afvalbakken, 20L – 25 kg cans, etc. bepaalde maten en/of gewichten waar we behoorlijke toeslagen op krijgen. Om deze artikelen toch te kunnen aanbieden en te leveren hebben we ervoor gekozen om dus voortaan alles zelf te bezorgen met onze eigen bezorgmedewerkers. Hierdoor verbeteren wij ook nog eens onze service.

Verzendkosten

Verzendkosten is een algemeen begrip. Men denkt dan vaak alleen aan de levering van de bestelling. Maar helaas komt er (veel) meer kijken. Het begint met het verwerken hiervan, pakbon printen, het bij elkaar pakken van de bestelling, het inpakken, een doos eromheen, opvullen en dichtplakken. Dan later nog de administratieve afhandeling erbij. Met een gemiddelde bestelling zijn we dus al snel 5-10 minuten bezig los van de verpakkingsmateriaal kosten. Een deel van deze totale handelingskosten / bezorgkosten moeten wij daarom net zoals veel andere bedrijven aan u door berekenen. Wij hebben een Franco grens zodat u de mogelijkheid heeft een gratis bezorging / verzending heeft en wij deze kosten dus volledig op ons nemen.

Nederland:
Wij bezorgen alle bestellingen zelf met onze bezorgdienst. Bij bestellingen binnen Nederland worden er bezorgkosten van €15,00- excl. BTW per bestelling berekend. Indien u boven de €250,- komt met uw bestelling, dan wordt deze Franco bij u bezorgd.

Zelf afhalen:
Het is ook mogelijk om uw bestelling bij ons af te komen halen. Kies dan tijdens het bestel proces voor de optie “afhalen”. U ontvangt na het bestellen een email met de verwachte dag en tijd dat uw bestelling klaar staat. Meestal (indien de bestelde producten op voorraad zijn) is dit dezelfde dag al. Wij willen u dan verzoeken om deze binnen 5 werkdagen nadat het klaar staat af te komen halen.

Afhaaladres: 
Facility Quality Service
Romeinenstraat 22-05
5835 DX Beugen
0485-243849

Levertijden:

Indien u een bestelling heeft geplaatst en direct online heeft betaald, dan wordt deze meteen (indien op voorraad) verwerkt, ingepakt en klaar gezet voor bezorging. Wij streven ernaar om uw bestelling uiterlijk binnen 2 á 3 werkdagen na betalingsontvangst bij u te (laten) bezorgen. Echter staan bij alle producten de verwachte levertijden vermeld. Indien u een bestelling plaats met artikelen met verschillende levertijden, dan dient u de langste levertijd aan te houden.

Indien u heeft gekozen d.m.v. een overboeking, dan wordt uw bestelling pas verder in behandeling genomen zodra het bedrag bij ons is bijgeschreven.

De levertijd is een indicatie, waar geen rechten aan kunnen worden ontleend. Het kan zijn dat het artikel niet voldoende bij ons op voorraad is en (bij)besteld moet worden. We bevestigen alle bestellingen altijd met een verwachte leverdatum. Indien deze leverdatum te lang gaat duren voor u, dan kunt u altijd contact met ons opnemen zodat we naar een passende oplossing kunnen zoeken. Bijvoorbeeld door een deel alvast toe te sturen. (meestal wordt dit ook in de orderbevestiging vermeld).

Het verpakken van uw bestelling:

Met grote zorg behandelen wij uw bestelde producten. Alle breekbare artikelen worden in een kartonnen doos gepakt met over ruimte. De over ruimte wordt gevuld met vulmiddel om schade aan de artikelen tegen te gaan. Op deze manier kunt u er 99% vanuit gaan dat uw artikelen netjes en heel bij u worden aangeleverd. Mocht er toch een product bij zitten die schade heeft of kapot is, lees dan bij klantenservice wat u kunt doen.

Het bezorgen van uw bestelling: 

Wij bezorgen de meeste bestellingen binnen Nederland en België zelf met onze eigen bezorgmedewerkers. Onze chauffeurs rijden door heel Nederland en een deel van België om uw bestelling zo snel mogelijk op route bij te komen bezorgen. Zie hier voor meer info: Eigen bezorgservice

Bestellingen die wij niet zelf bezorgen, zoals afgelegen gebieden verzenden wij vooralsnog met DPD. U ontvangt in dat geval dan van DPD de track & trace. Alle bestellingen worden uitsluitend als pakket geleverd. Wij leveren niks in bijvoorbeeld een enveloppe dat door een brievenbus kan. Wij willen graag weten waar alle pakketten zijn en daadwerkelijk geleverd worden.

Let op: Wij kunnen helaas niet op postbussen leveren /  laten bezorgen, vul daarom altijd een fysiek afleveradres in.

Retourrecht:

U heeft als consument / particulier een wettelijke afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. U heeft vanaf het moment van de retour melding nog 14 dagen de tijd om het product terug te zenden. Indien u gebruik maakt van het retourrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk –  in de originele staat en verpakking geretourneerd dienen te worden. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Voor het retourneren van de bestelling komen de retour kosten voor uw eigen rekening. Wij vergoeden de gehele factuurbedrag, inclusief de eventuele door ons in rekening gebrachte verzendkosten voor het geretourneerde product (als de gehele order retour komt), onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop u de herroeping meldt. Tenzij wij u aanbieden om het product zelf af te halen, wachten wij met terugbetalen totdat wij het product retour hebben ontvangen.

  • Wij gebruiken voor de terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat u heeft gebruikt, tenzij u instemt met een andere betaalmethode.
  • De terugbetaling is kosteloos voor u.
  • Indien u heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, betalen wij de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet aan u terug.


U kunt als consument / particulier de artikel(en) naar het volgende adres retour sturen:

Facility Quality Service
Romeinenstraat 22-05
5835 DX Beugen NL

U dient de artikel uitsluitend als pakket aan ons retour te sturen. Pakketten / enveloppen via de brievenbus kunnen bij ons niet worden bezorgd en zullen dus niet aankomen. Daarnaast dient u gebruik te maken van ons retour formulier. Deze dient u volledig ingevuld samen met het artikel naar ons retour te sturen.

Let op: Zonder het vooraf melden via mail op: info@f-qs.nl worden de ontvangen Retouren niet verwerkt.

Uitzonderingen:

Niet alle artikelen kunnen worden geretourneerd. De volgende artikelen vallen niet onder het retourrecht.

  • Geopende of ernstig beschadigde verpakkingen.
    Alle soorten eet & drink waren (Food) zoals koeken, mars-repen, creamer & suikerstick, Cola, etc.
    Gepersonaliseerde artikelen (zoals bv. bedrukte kleding).
    Artikelen die vanwege hygiënische redenen niet retour gestuurd kunnen worden (zoals bv. oordopjes, handschoenen, mondkapjes, etc.
    Voor u speciaal bestelde artikelen. (o.a. Vikan – HCS artikelen, Schoonmaakmachines, afvalcontainers,  ).

Mocht u een artikel hebben besteld waarbij dit van toepassing is, dan ziet u deze melding onderaan de bevestiging staan. “Dit artikel is voor u besteld”. U kunt dan binnen 6 uur nog annuleren.

Ook geldt het wettelijke retourrecht alleen voor particulieren, en voor bedrijven en instellingen geldt er géén wet voor het retourrecht. Heeft u toch iets besteld als bedrijf, en wilt u dit ruilen of retour sturen, neem dan contact met ons op zodat we alsnog tot een eventuele oplossing kunnen komen.

Indien u iets wilt retourneren is het gewenst om ons hiervan op de hoogte te brengen.